Klubbmästerskapet 2024

Vinnare av årets KM blev Joachim Cato. stort grattis!

KM för mig har alltid varit årets höjdpunkt på golfsäsongen. Då jag numera är med i mer än en golfklubb så blir det flera höjdpunkter per år. Dock har jag aldrig haft äran att gå segrande ur något KM, tills denna gång. I ett strålande golfväder på Opio Valbonne, en bana jag har liten erfarenhet av, slog vi ut på 18:e hålet. Jag tror att starten med en birdie hade något ment med sig. Överlag en relativt stabil fortsättning gjorde sitt till så att ledningen inför andra dagen såg betryggande ut. Dock ska man komma ihåg att några slags ledning snabbt kan förändras i golf. Speciellt med sådana som Lasse Seiz och Peter Ågren som högt profilerade golfare jagandes. Då kan man aldrig slappna av. På Grand Bastide spelade vi relativt jämnt och vi fick alla glänsa några hål mellan våra fadäser. Efter 18:e var dock segern klar med en betryggande marginal på 8 slag, puh! Jag vill främst tacka mina spelkamrater Lasse, Peter och Mike för mycket trevligt och inspirerande sällskap. Hoppas det blir flera rundor tillsammans framöver. Jag vill också tacka Solveig Sohlberg med assistans av Ulf för ett mycket väl arrangerat mästerskap. Som det sades vid prisutdelningen så är det kul att så många ställer upp på KM-dagarna. Jag hoppas att än fler kommer med nästa år och liksom jag ser det som årets höjdpunkt. Man kan sätta upp egna mål för sitt deltagande även om man känner att man inte har chansen att vinna i bruttoklassen. Målet kan vara att inte bli sist, vara på övre halvan, komma bättre än förra året etc, etc. Efter många försök genom åren så blev det först denna gång som det gick hela vägen för min del, och det är jag väldigt glad över.

Stort tack och grattis till alla som var med!

Joachim Cato

Dubbelgrattis till Anuliisa Uotila, som vann KM Damer såväl som KM Senior Damer!

Jag vill särskild tacka alla på GCS som gör det möjligt för oss atta spela i välorganiserade, exakt-instruerade tävlingar i en inspirerande atmosfär.
Ett stort tack till mina medspelare i bollen på Opio Valbonne Solweig och Lena.
Nästa dag på Grand Bastide, Petra och Gerd .

KM är ett utmanande spelformat där varje slag räknas. Det ställer alltid ett mycket speciellt krav på spelaren att stanna I sin egen spelbok, koncentrera sig väl och lugnt och  följa sina egna rutiner enligt golfetiketten.

Denna tuffa tävling var en av de mest spännande jag har spelat.
Vi kom fram till en lösning med Petra först på sista hålet.

Mitt tack till alla för den glada  atmosfären på Auberge St Donat.
Vi kunde återigen njuta av en god husmanskost med skratt och prat.

Anuliisa

För andra året i rad vann Jaakko Uotila KM Senior Herrar. Grattis!
Härlig stämning i KM-tävlingen.
Golfsäsongens absoluta höjdpunkt är 2-dagarstävlingen mellan klubbmedlemmarna, där det bästa mäts i ett handikappfritt slagspel.
Glädjande nog var det mer än tio av oss seniorer som deltog bland de unga männen och gjorde sitt bästa.
Jag lyckades försvara seniormästerskapet, speciellt på begäran av mina fantastiska lagkamrater.
Hans Jacobsson och Ulf Sohlberg var mina lagkamrater den första dagen. Den andra dagen fortsatte Hans med mig och Mike Kannberg. Fina herrar som skapade en helt fantastisk spelstämning!
Tack även till Solveig som var topp som tävlingsledare!
Jag ser fram emot nästa mästerskap, där nya, unga seniorer kommer att ansluta sig!
Bästa hälsningar
Jaakko